Salasanan pääsee vaihtamaan mobiililaitteella, kun kirjautuu sillä sisään Wilman selainversioon.
Jotta Wilma-sovellus toimisi, on tili poistettava sovelluksesta. Wilma-sovellusta ei siis tarvitse poistaa puhelimesta, vaan tili poistetaan sovelluksesta.
Wilman selainversiossa vaihdettu salasana ei vielä päivity automaattisesti Wilman sovellukseen. Sen jälkeen, kun salasana on vaihdettu selaimen kautta, täytyy kyseinen Wilma-tili poistaa sovelluksesta ja lisätä + -näppäimen kautta uudestaan:
1. Salasanan vaihto selaimen kautta: Valitse puhelimesi tai tietokoneesi nettiselain (Firefox, Chrome, tms.) ja kirjoita osoitekenttään https://edu.sievi.fi ja kirjaudu Wilmaan voimassa olevalla tunnuksellasi ja vaihda salasana kohdassa Käyttäjätilin asetukset.
- jos salasanasi on vanhentunut tai et muista sitä , valitse Wilman kirjautumissivulta Unohditko salasanasi?, anna sähköpostiosoitteesi (yleensä sama kuin käyttäjätunnuksesi), jätä Käyttäjätunnus-kenttä tyhjäksi ja paina Lähetä. Kirjaudu sähköpostiisi, klikkaa sinistä linkkiä ja vaihda salasana.
Jos olet käyttänyt Wilma-sovellusta puhelimessasi, jatka kohdan 2 mukaisesti.
2. Wilma-sovelluksen poisto: Wilma-sovelluksen Käyttäjätilit-osiossa kyseisen tilin riviä painetaan pitkään, jolloin Delete-painike aktivoituu, sitten klikataan Delete, sen jälkeen painetaan + -merkkiä, valitaan Wilma (https://sievi.inschool.fi/news/127) ja kirjaudutaan Wilmaan.
Salasanan vaihto sovelluksen kautta on ohjelman toimittajan kehityslistalla, mutta julkaisuajankohta ei ole vielä tiedossa.
Yhteyshenkilöt Wilman ongelmatilanteissa:
Jussinpekan koulu ja Sievin lukio, Riitta Pekkanen, p. 044 488 3248
Lauri Haikolan koulu, Sari Torppa, p. 044 488 3450
Sivukylien koulut: koulujen johtajat tai koulutoimiston toimistosihteeri Eeva Hietala, p. 044 488 3246